פרופיל חברה למכרזים

חברות רבות מבקשות להגיש בקשה למכרזים, על מנת לקבל לידם פרויקט מסוים. שיטה זו של מכרזים נפוצה מאוד בארץ ומבטיחה התנהלות תקינה ושקיפות מלאה לאורך כל שלב בחירת הזכיין. פעמים רבות, פרופיל חברה מקצועי זוהי דרישת סף להגשת הצעה למכרז ויש לדעת כיצד לכתוב אותו בצורה הנכונה והמקצועית ביותר.

 

 

מה זה מכרז:
בקשה לביצוע פרויקט כלשהו, זה יכול להיות פרויקט בתחום הבנייה והתשתיות, תחום המחשוב, אחזקה, פרסום וכל תחום אחר. שיטת המכרזים נפוצה גם בחברות גדולות, חברות ציבוריות או במקומות המחויבים בדיווח לדירקטוריון או לסמכות עליונה. במילים אחרות, מדובר בשיטה שאופיינית יותר בפרויקטים גדולים ולעיתים ארוכי טווח.

 

 

רוב המכרזים מציגים תנאי סף ועל נותן השירות להוכיח שהוא מסוגל לעמוד ביעדים ובתנאים האמונים במכרז, כמובן שלצד יכולת ביצוע וטיב העבודה, נלקח בחשבון גם המחיר שמוצא לפרויקט , משך זמן ביצוע, התקשרות עבר עם אותו ספק  ואלמנטים נוספים שמשפיעים על הבחירה ויכולים להשתנות מכרז למכרז.

 

 

על מנת שאותו בעל מכרז יוכל להבין מי עומד מולו, מה הניסיון שלכם בפרויקטים דומים ואיך אתם עובדים, הוא דורש פרופיל חברה כחלק מהטפסים המוגשים ולעיתים אף בשלב מקדים, לפני שבכלל ניגשתם ממש למכרז.

 

 

כיצד כותבים פרופיל חברה שנועד למכרז
ראשית חשוב לדעת שפרופיל חברה צריך להכיל מידע כללי על החברה ולכן, גם אם אתם מבקשים לייצר מסמך למכרז מסוים, חשוב שלא לסגור את האופציות ולייצר טקסט שתוכלו להשתמש בו גם באפיקי שיווק אחרים ולמול מכרזים נוספים.

 

 

הדרך הטובה ביותר זה להתחיל ממשהו כללי ואז לרדת לניסיון מותאם לדרישות המכרז הספציפי, בשיטת המשפך. נניח שאתם חברה שמתמחה בתחום הרכבות ואתם מבקשים לגשת למכרז של רכבת ישראל, חשוב להציג שיש לכם ניסיון בעבודות מסוג זה ואתם יכולים לבצע את הדרישות בצורה המקצועית ביותר. פה חשוב לציין פרויקטים דומים שעשיתם ותיאור קצר של הפרויקט, עדויות אילו יכולות לתמוך בפסקה שמציגה ניסיון רלוונטי. אם עשיתם פרויקטים משלמים או כאלה שלא עונים אחד לאחד על אותו פרויקט מבוקש, אל תחששו וציינו זאת, כל ניסיון בתחום רלוונטי.

 

 

הדרך הטובה ביותר לכתוב פרופיל חברה למכרז זה לשאול את עצמכם, ממש כמו למול כל לקוח, מה חשוב לדורש המסמך. האם הוא מחפש קבלן שייקח על עצמו אחריות מלאה ויוריד ממנו התעסקות, האם חשוב לו שימוש בחומרים מסוימים (כמו חומרים ממוחזרים ) לא תמיד מדובר רק בפונקציה של מחיר, אלא במה אתם מביאים לשולחן ששווה את המחיר הזה.

 

 

כמובן שחשוב לציין גם מי עומד מאחורי העסק, כמה זמן הוא פעיל בתחום ולמעשה לארוז את הניסיון המקצועי שלכם במילים הנכונות שיכניסו את הרגל שלכם בדלת